Afgezien van blunder tevredenheid over dienstverlening

SLIEDRECHT – Het college van B & W zegt tevreden te zijn over de Dienstverlening Drechtsteden (voorheen DKCC). Rond de organisatie van het referendum maakten de dienst storende fouten in de communicatie. Over deze blunder is gesproken.

In de brief werd de stemgerechtigde verteld dat hij of zij kan stemmen in een willekeurig stembureau in Dordrecht. Dat moest natuurlijk Sliedrecht zijn. (Archieffoto Sliedrecht24)

Over de slordige fout schrijft het college aan de gemeenteraad: “De portefeuillehouder heeft daarover gesproken met de directeur van Dienstverlening Drechtsteden. In dat gesprek is aangegeven dat deze fouten in de toekomst niet meer voorkomen.”

Weinig klachten
Na een intensieve voorbereiding ging het DKCC begin januari 2016 van start als nieuwe dienstverleningsorganisatie voor inwoners van vier Drechtsteden. Sinds de officiële opening vrijdag 18 maart 2016 gaat het DKCC verder onder de naam Dienstverlening Drechtsteden. “Op hoofdlijnen gaat de service van Dienstverlening Drechtsteden goed. Er zijn opvallend weinig klachten. Mooie voorbeelden zijn de twee avondopenstellingen en de mogelijkheid om op afspraak te komen”, aldus het college van B & W.

Thuisbezorgingen
De avondopenstellingen zijn volgens het Sliedrechtse college van B & W ‘druk bezocht’ en de inwoners lijken redelijk snel aan de nieuwe openingstijden gewend. “Inmiddels komt 8% van de bezoekers aan de gemeentewinkel in Sliedrecht op afspraak en zijn de eerste thuisbezorgingen gedaan. Vragen van inwoners via balie, telefoon, web en sociale media worden snel en adequaat beantwoord”, aldus het college. 

Plaats een reactie

*=Verplicht veld