Beperkte verkeershinder op snelweg A15 komende weken

SLIEDRECHT – In de periode van zondag 26 augustus t/m woensdag 12 september 2018 voert Geonius in opdracht van Rijkswaterstaat voorbereidende onderzoeken uit voor de capaciteitsverruiming van de A15 Papendrecht – Sliedrecht. Capaciteitsverruiming A15 Papendrecht-Sliedrecht Om de doorstroming op de A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht te verbeteren legt Rijkswaterstaat op de noordelijke rijbaan tussen de aansluiting Sliedrecht-West en Papendrecht-N3 een extra rijstrook aan die functioneert als weefvak met de vluchtstrook.

Op de zuidelijke rijbaan tussen de aansluitingen Papendrecht-N3 en Sliedrecht-Oost legt Rijkswaterstaat een permanente derde rijstrook met de vluchtstrook aan. De bestaande spitsstrook tussen Papendrecht en Sliedrecht-West komt te vervallen. (Archieffoto Martin Dekker / Sliedrecht24)

Tekst gaat onder tweet verder.

De ondertekening van het Tracébesluit zal naar verwachting in het derde kwartaal 2018 plaatsvinden. Ter voorbereiding op de aanbestedingsprocedure wordt reeds gestart met verhardingsonderzoek, geotechnisch onderzoek, milieukundig bodemonderzoek en het inmeten van de verharding op de A15. Daarvoor worden boringen in het asfalt en de ondergrond gemaakt. Ook vindt er een milieukundig bodemonderzoek in de bermen plaats.

Werkvakken
De werkzaamheden op de A15 tussen Papendrecht en Sliedrecht-Oost, inclusief toe- en afritten vinden plaats in de periode van 26 augustus tot en met de ochtend van 12 september 2018 en worden uitgevoerd in maximaal 10 nachten (vanaf 20.30 tot 05.30 uur, inclusief 4 reservenachten). Om de werkzaamheden efficiënt en met minimale hinder te realiseren,wordt de A15 tussen de toe- en afrit 23 Papendrecht en toe- en afrit 25 Sliedrecht-Oost opgedeeld in zes werkvakken.

Geluidshinder
De boringen kunnen beperkte geluidshinder veroorzaken. Geonius doet er echter alles aan om de geluidshinder door de werkzaamheden zo veel mogelijk te beperken. Door clustering van werkzaamheden wordt de doorlooptijd van de uitvoering zo kort mogelijk gehouden. Bovendien verschuiven de werkzaamheden gedurende de nacht. De geluidshinder blijft daardoor beperkt. Om de werkzaamheden veilig uit te voeren wordt tijdens de tien nachten in beide richtingen één rijstrook afgesloten.

Zomerperiode
Zodoende kan het verkeer in beide richtingen altijd over één rijstrook doorrijden. Gekozen is om de werkzaamheden in een rustige periode gedurende de zomer en in de nachten uit te voeren. Door de werkzaamheden te clusteren binnen dezelfde afzetting en in een ‘treintje’ uit te voeren, wordt de uitvoeringsduur bovendien zo kort mogelijk gehouden.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld