Van PvdA Sliedrecht mag huidige bussluis op de schop

SLIEDRECHT – De bussluis bij Baanhoek-West mag als het aan de PvdA ligt anders worden ingericht. Een eventuele reconstructie zou moeten resulteren in een doorgaande weg van Sliedrecht richting Papendrecht vise versa en de Ouverture ontlasten. 

De bussluis zoals deze er nu ligt. (Foto Hans van der Aa / Sliedrecht24)

“Het zou een prima ontsluiting extra zijn voor Baanhoek-West en het doorgaande verkeer van Sliedrecht van / naar Papendrecht weghouden van het op/afrit verkeer van de A15”, zegt lijstrekker Anton van Rees (PvdA). Mocht dit voor de bussen een probleem zijn, dan kun je volgens Van Rees die met verkeerslichten voorrang gunnen op en van de Craijensteijn. Van Rees: “Maar ik verwacht dat dat niet eens nodig is.” Niet bekend is of meer politieke partijen in Sliedrecht een herinrichting van de bussluis willen.