KINDERDIJK / SLIEDRECHT – Royal IHC zegt – zoals volgens hen verwacht – een verder herstel van haar markten. Dit heeft volgens hen geresulteerd in een verdere toename van de orderintake van het bedrijf, voor zowel schepen als equipment. Dat bericht de scheepsbouwer woensdag 19 april 2017.
Dit is de eerste van twee Beagle® 8 sleephopperzuigers voor Adani – de tweede (SHANTI SAGAR 18) wordt in juli 2017 te water gelaten. (Foto Royal IHC)
Vorige week, is IHC een contract gegund voor het ontwerp, de bouw en levering van een
zusterschip van snijkopzuiger HELIOS, die momenteel bij IHC’s scheepswerf in Kinderdijk
wordt afgebouwd. Deze tweede zelfvarende mega snijkopzuiger zal een totaal
geïnstalleerd vermogen van 23,700kW hebben en kan een baggerdiepte van 35 meter
bereiken.
Turkmenistan
IHC heeft verder ook een contract getekend met het Ministerie van Landbouw in Turkmenistan
voor de levering van 30 IHC Beaver® sleepkopzuigers. De sleepkopzuigers zullen worden
ingezet om het irrigatiesysteem in het land te verbeteren en de ontwikkeling van de
agrarische sector te ondersteunen. Om de klant in staat te stellen het volledige potentieel
van de schepen te gebruiken, zal een uitgebreid (on-site) trainingsprogramma worden
verzorgd door IHC.
Baggerpompen en paalwagen
IHC’s focus op het ontwerpen en produceren van state-of-the-art equipment voor de
maritieme sector heeft geleid tot een order voor een paalwagen voor Guangzhou
Wenchong Shipyard (GWS), onderdeel van CSSC (China State Shipbuilding Corporation).
Het zal worden geleverd samen met een set van baggerpompen, voor een zelfvarende
mega snijkopzuiger die de Chinese scheepswerf gaat bouwen. Wenchong bevestigt
daarmee IHC’s leidende positie in bagger equipment, ook in de Chinese markt.
“We zijn zeer trots om te zien dat onze klanten tevreden zijn met het ontwerp en de
kwaliteit van eerder bestelde schepen en equipment, en dat dit heeft geleid tot
vervolgorders,” zegt IHC’s CEO Dave Vander Heyde. “We voegen graag waarde toe aan de
vloot van onze klanten door het ontwikkelen van op maat gemaakte oplossingen voor hun
uitdagingen op baggergebied.”
Die 30 worden (hoogst waarschijnlijk) in Kinderdijk afgebouwd.
Zijn overigens beavers, kleine zuigertjes.
De bouw zelf van deze zuigertjes gebeurt in het buitenland, ze komen dan geschilderd aan op Kinderdijk, waar ze deze afbouwen en beproeven.
Ja Kees….ik verbaas me daar ook over. De ontslagenen mogen vast terugkomen op een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met minder salaris dan ze eerst verdienden.
En dan mogen de echte vakmensen zich wel weer komen melden zeker? Wat een beleid joh … Goeie lange termijn visie!