SLIEDRECHT – Het verkeers- en mobiliteitsplan voor de periode 2017-2040 is een ‘veelomvattend plan met gevolgen voor de infrastructuur in Sliedrecht’ stelt de gemeente Sliedrecht maandag 16 januari 2017.
Deze week wordt meer duidelijkheid verwacht over het verkeers- en mobiliteitsplan. (Archieffoto Sliedrecht24)
Het college van B&W werkt momenteel aan het plan, waarover later deze week meer bekend wordt gemaakt. Het plan bevat maatregelen in het verkeersnetwerk en onderzoeksvoorstellen voor de korte (tot 2020), middellange (tot 2030) en lange termijn (tot 2040). Hiermee moet Sliedrecht volgens de gemeente ook in de toekomst bereikbaar én verkeersveilig blijven.
Nou waarom rijden ze daar dan nu niet??
We kunnen reacties en ideeën blijven aandragen maar kijk maar wat er bij de kerbuurt oost gebeurt, gemeente trekt toch haar eigen plan !
De Crayensteijn lijkt nu al de A15, zoveel verkeer als er nu rijdt. Ws bestemd voor de Industrieweg en het Plaatje (stomme locatie voor bedrijven; de verkeersoverlast speelde al toen dit besluit viel).
Helemaal mee eens Rivierdijk-Oost. Waarom is de Stationsweg afgesloten voor vrachtverkeer? Omdat ze last hebben van trillingen? Wij hebben dat ook. Wel oneerlijk verdeeld nu.
Ook zo’n domme fout
Geweest
Ik weet de uitslag al….
Wordt nog drukker op de Rivierdijk met nog hogere snelheden.
Vrachtverkeer overal toestaan zou heel veel problemen oplossen.
Eenrichtingswegen (Kerkbuurt-Oost) 30km zones verergerd de situatie alleen maar.
Jammer dat de gemeente ooit 1,5 miljoen heeft geaccepteerd om de afrit Stationsweg te sluiten
@Visser
Weet u hoeveel schoolkinderen er naar en van Papendrecht en Dordrecht over de Craijenstein fietsen? Die route moet veilig blijven! Ze kunnen door de wijk over een hobbel de bobbel fietspad met hier en daar een hekje. Maar dat is natuurlijk een onmogelijke route met die zware tassen en grote fietsen van tegenwoordig.
U kunt niet alleen in u eigen voordeel denken. Craijenstein open voor vrachtverkeer prima maar dan ook een veiliger fietspad er naast (gescheiden van de rijbaan)
-Twee fiets/voetgangerstunnels bij stationsweg (t.b.v.) boerenpad en bij het station zelf.
-Wegwerkzaamheden niet te lang laten duren. Meer in vakanties plannen.
-Niet alle knooppunten tegelijk afsluiten.
-Extra aanvoer/afvoer route maken in sliedrecht want er zijn er nu gewoonweg te weinig.
Ik zeg toch zoveel mogelijk?! Wel goed lezen!! Waarom niet ook eenrichtingsverkeer op de Stationsweg? Met bijv. een max. snelheid van 30 km.?
Als ik het zo lees, komen we er wel uit met z’n allen…
Voorrang aan fietsen is het stomste idee in heel Nederland geweest.
Vrachtwagens moeten bevoorrading brengen.
Je wilt toch ook eten.
Wat denk je van het vrachtverkeer op de Baanhoek? Verleden week stond het helemaal vast. Je kon niet voor of achteruit. Ze gingen zelfs bijna op de vuist met elkaar. Ze geven elkaar ook helemaal geen ruimte. Met regelmaat worden er spiegels afgereden en dan rijden ze ook gewoon door. Het zou fijn als het echt wordt ingericht als een 30km zone. Of nog beter 1 richtings verkeer.
Geen voorrang aan fietsen is het stomste idee in heel nederland geweest
Nee, natuurlijk niet! Vrachtverkeer moet zoveel mogelijk worden geweerd!
Hopelijk krijgen fietsers dan eindelijk voorrang rotondes.