SLIEDRECHT – Inwoners van Sliedrecht kunnen bij vermissing van een paspoort vanaf uiterlijk eind maart zelf kiezen of ze in het gemeentehuis aangifte doen of dat ze dit melden via DigiD. Het CDA-raadslid Vincent Prins stelde daar vorige maand vragen over en het college beantwoordde deze maandag 7 november 2016 positief.
Het college van B & W wil uiterlijk eerste kwartaal van 2017 digitale aangifte van vermissing van een reisdocument hebben gerealiseerd. (Foto Rijksoverheid)
Sliedrecht kan volgens het college strikt genomen niet zelf besluiten, omdat dit soort uitvoeringszaken zijn gemandateerd aan Dienstverlening Drechtsteden (voorheen DKCC). Sliedrecht en Dienstverlening Drechtsteden hebben echter periodiek overleg over de uitvoering en Dienstverlening Drechtsteden werkt klantgericht naar inwoners en de gemeente Sliedrecht. In dit geval is overigens geen verdere afstemming met Dienstverlening Drechtsteden nodig, want ook Dienstverlening Drechtsteden wil het digitaal melden van vermissing mogelijk maken”, schrijft het college aan het CDA. De mogelijkheid aan de balie blijft bestaan.