REGIO / SLIEDRECHT – De regio mag van het Drechtstedenbestuur meer op de kaart worden gezet. De Drechtsteden dragen bij aan de internationale campagne: ‘Drecht Cities Maritime Delta’ van DEAL! Het Drechtstedenbestuur zal € 45.000,- bijdragen voor de internationale lancering. Dat is maandag 18 juli 2016 bekendgemaakt.
DEAL! Drechtsteden Promotion & Investments Agency is een initiatief van de zes gemeenten van de Drechtsteden en de Regionale Ontwikkelingsmaatschappij Drechtsteden (ROM-D). DEAL! is opgericht om bedrijven te ondersteunen en te adviseren die willen investeren of uitbreiden in de Drechtsteden. (Foto Bureau Drechtsteden)
De campagne bestaat onder andere uit deelname aan beurzen met een professionele stand en promotiemateriaal, een logo, een full-colour special magazine, promotiefilm en een internationale reclamecampagne met advertenties in vakbladen.
De profilering is gericht op de internationale maritieme en logistieke sector. Investeerders worden attent gemaakt op de mogelijkheden tot vestiging binnen de Drechtsteden. De campagne wordt financieel ondersteund door de Drechtsteden. Ook Werkgevers Drechtsteden en diverse bedrijven verlenen hun medewerking. Regionaal portefeuillehouder Economie Richard Korteland: “De regio Drechtsteden is een maritieme topregio en blinkt uit in de maritieme maakindustrie. Profilering van de regio is een belangrijke ambitie van de Drechtraad. Het beter op de kaart zetten van de regio draagt immers bij aan het aantrekken van bedrijven en zo aan economische activiteiten, meer banen en welvaart.”