Pilot Beeldzorg blijkt waardevolle toevoeging; Waardeburgh maakt deze blijvend

SLIEDRECHT –  Zorgorganisatie Waardeburgh is tevreden over de pilot Beeldzorg. Deze is volgens hen met succes afgerond. Met de uitreiking van de ‘15.000 gesprekken Award’ markeert Waardeburgh niet alleen een mijlpaal, maar ook de officiële keuze om Beeldzorg als vaste werkwijze te gaan gebruiken.

Bestuurder Michiel van der Vlies van Waardeburgh reikt hier de ‘15.000 gesprekken Award’ uit aan zorgmedewerkers/beeldzorgcoördinatoren Lydia Noordermeer en Anita den Besten. Het is de feestelijke afsluiting van de succesvolle pilot Beeldzorg bij Waardeburgh. (Foto Waardeburgh)

Tijdens deze proefperiode hebben cliënten en zorgmedewerkers ervaren hoe digitale zorg op afstand een waardevolle toevoeging is aan de dienstverlening.

Beeldzorg maakt verschil
Michiel van der Vlies, bestuurder bij Waardeburgh, benadrukt de impact van Beeldzorg: “Deze werkwijze stelt ons in staat om de zorg toegankelijker en persoonlijker te maken. We zien hoe cliënten erdoor opbloeien en hoe het onze medewerkers helpt om efficiënter en met meer voldoening hun werk te doen.” Ook zorgmedewerkers zien de voordelen van Beeldzorg dagelijks in de praktijk. “We kunnen nu meer begeleiden in plaats van zorg overnemen. Dit zorgt voor meer regie bij cliënten. Soms halen we zelfs meer uit een cliënt dan met fysieke zorg”, reageren zorgmedewerkers. 

Stap vooruit
Met de succesvolle afronding van de pilot zegt Waardeburgh een belangrijke stap te zetten in de toekomst van de ouderenzorg, waarbij technologie en persoonlijke aandacht hand in hand gaan. Zo zeggen ze ernaar te streven dat hun beeldzorgmedewerkers zowel fysieke als digitale zorg bieden, ‘zodat zij in verbinding blijven met de praktijk én de mensen voor wie zij zorgen’.

Plaats een reactie

*=Verplicht veld