Vandaag heb ik bij een bewoonster de zoveelste lekkage gezien. De zoveelste nadat een paar jaar geleden de huizen zogenaamd werden verduurzaamd. Dit door een bedrijf die de huizen alleen maar op achterstand hebben gebracht.
Deze bewoonster treft de zoveelste lekkage, de zoveelste kerst met water waar het niet hoort. Persoonlijke spullen hebben schade opgelopen, de onveiligheid is voelbaar zeker met deze storm en regen.
Het bedrijf had destijds hun stellingen tegen de muur gezet. De stenen van de buitenmuur liggen gewoon los! De kou , de tocht, de lekkages maken bewoners radeloos. Met huilen tot gevolg.
Bewoners bellen Tablis Wonen zoals het zou horen. De eerst volgende afspraak die Tablis Wonen voor dit probleem “tijd” zou hebben is 16 januari. Doordat bewoners ook hun werk hebben en daar geen vrij voor kunnen nemen gaat dit dus 18 januari worden.
Dan komt er een opzichter “kijken”. Maar oplossen wordt er tot die tijd niks met al deze regen en wind.
Tablis Wonen is gemaild en natuurlijk hebben de betreffende managers nog kerstvakantie.
Bewoners hebben geen energie, geen moed meer. Dat hoort Tablis Wonen zich aan te trekken. Zelf vind ik dit ook uitputtend, maar we zijn klant! De huur wordt iedere maand betaald.
Tablis Wonen hoort te werken aan deze ontevredenheid. Het jaar is in ieder geval niet goed begonnen bij Tablis Wonen.
Jeannette de Groot
Brieven worden 1 op 1 overgenomen. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoudelijke juistheid van een ingezonden brief. Plaatsing houdt niet in dat de redactie achter de inhoud van het bericht staat. Een brief wordt uitsluitend geplaatst als de bron bij ons bekend is. De naam van de afzender wordt onder het artikel geplaatst. NAW- en e-mailgegevens worden niet openbaar gemaakt. Een ingezonden brief plaatsen we onverkort, soms ook omdat er geen artikel over het onderwerp op online krant Sliedrecht24 is verschenen.
Redactie Sliedrecht24
Beste Tablis Wonen,
Voor de orde is eerst Tablis Wonen geïnformeerd betreft de lekkage en daarna pas de ingezonden brief op Sliedrecht24 geplaatst.
We kwamen na deze melding bij u niet verder dan “kijken” op 18 januari.
Tablis Wonen komt vandaag en maandag kijken naar de lekkage.
Steeds wordt je tot het uiterste gedreven wil er actie komen.
Afwachten hoe de schade opgelost gaat worden.
Beste mevrouw De Groot,
Uw ingezonden brief lazen wij op Sliedrecht24. U stuurde ons ook een mail. Dank daarvoor.
Inmiddels heeft u contact met onze manager Vastgoed en bespreken wij met elkaar de ontevredenheid die er bij u en uw medebewoonster is.
Met vriendelijke groet,
Tablis Wonen
Beste Harry Klop, daar heeft u gelijk in. Dat zien wij ook met regelmaat gebeuren.
Wij krijgen oude troep en kunnen het opknappen met ons spaargeld.
Beste Kees Lagewaard, ook daar heeft u gelijk in. Slim Wonen doet echt helemaal niks voor de huurders. De bezetting is ook best fors te noemen. Omdat Slim Wonen nu eenmaal bestaat, snap ik wel dat juridisch gezien, dat je hun in kennis moet stellen van de problemen. De ervaring is dat ze je dan buitensluiten in het zoeken naar oplossingen. Ze gaan dan zelf in gesprek met Tablis Wonen en je moet maar afwachten wat de uitkomst is. Er klopt echt helemaal niks van Slim Wonen.
Jeannette de Groot
Dat SLIMWONEN stelt ook geen reet voor, dat is alleen maar dik doen verder komt er ook niks uit.
Ik woon in de Reigerlaan toen bekend werd dat deze wijk afgebroken zou worden staan ze met de borst vooruit maar daar blijft het ook bij, het vertrouwen in die zo genaamde vereniging voor de huurders heb ik allang niet meer. Ze beloven veel, maar resultaten zie ik niet. Je kan beter naar de Huurcommissie in den Haag gaan daar haal je meer resultaat uit dan bij SLIMWONEN.
De wet en regelgeving in Nederland moet gewoon veranderd worden en er moet snel gehandhaafd worden .
Je kan geen consumenten programma of blad bekijken of een verhuurder blijft wel in gebreken met alle nadelige gevolgen van dien.
Oplossingen duren veel te lang en bij geschillen duurt het nog langer voor de ambtelijke molen is een keertje draait Omdat het om miljarden draait mag je als consument toch wel wat meer servicegerichtheid verwachten .
Ik ken verhalen die echt waar zijn dat er na jaren wachtrij eindelijk een huis vrij kom voor iemand die het niet breed heeft.
Tijdens de bezichtiging zijn er opmerkingen gemaakt over de slechte staat van onderhoud zoals gaten in de muur en vocht.
De reactie van Tablis was dat er nog 10 wachtende zijn als het huis niet bevalt.
Even later wordt het huis ernaast compleet gestript en gestukt en geschilderd en behangen .
Daar komen achteraf status houders in .
In mijn optiek valt dit onder ongelijke behandeling en is strafbaar en zaait haat.
Ik zou graag willen weten hoe deze vorm van discriminatie mogelijk is en dat de woningbouwverenigingen hiervoor nog nooit aangeklaagd zijn door iemand met een grotere portemonnee
Beste Herber Wink, u ook alle goeds voor 2024 gewenst!
Bedankt voor uw hulp voor het plan van aanpak. Ik ga ermee aan de slag. De bewoonster heeft al zolang problemen met lekkages.
Volgens Tablis Wonen was het een “ventilatie probleem”. De baddoeken lagen vorige kerst al in het raamkozijn van het vele water wat naar binnen kwam. Door boos te worden kwam Tablis Wonen erachter dat bij de bovenburen iets flink fout zat waardoor bij deze bewoonster het water naar binnen liep. Tablis beloofde het op te lossen maar een te korte hoogwerker werd gestuurd.
Ook waren er voegen stuk in de buitenmuur. Nu ligt er gewoon een steen los. Of Tablis Wonen aan het bestaande probleem iets gedaan heeft? Dat mogen we raden.
Niks wordt gecommuniceerd.
Dit probleem op de foto is vandaag ontdekt op een ander plek. Het heeft ook ontzettend veel geregend de laatste tijd.
Ik kan niet tegen dit onrecht. Dit verdriet wat deze bewoonster treft, raakt mij. Zoiets treft een medebewoonster die steeds aan het lijntje wordt gehouden.
Ook laat op veel plaatsen de coating los van de balkonvloeren met als gevolg dat het constant verstopt zit. Tablis Wonen stuurt de mensen naar RSS….daar krijgen ze geen gehoor. Maar het probleem wordt hierdoor niet aangepakt!!
Het probleem is ook dat mensen opgeven en niet meer melden.
Uw tip G. Lemmens neem ik persoonlijk echt ter harte. Maar niet iedereen durft. Ik wil helpen maar de grens van de betrokkenen zal ik altijd moeten respecteren.
Bedankt in ieder geval voor de tip!
U ook alle goeds voor 2024!
We laten het er echt niet bij zitten!
We zijn klanten die trouw betalen, dat is een groot gedeelte van ons inkomen. Dit is niet rechtvaardig meer.
@ Jeannette de Groot.
Zoek meer gedupeerden.
Heb je pas een tip gestuurd,
Beste Jeannette.
Om te beginnen een heel fijn jaar gewenst.
Ik denk dat je het nu hard moet gaan spelen. Dat kan je op de volgende manier doen.
Je moet ze via de mail aansprakelijk stellen voor het in gebreken blijven van in de wet gestelde regels betreffen het verhuurde. De huurder is verplicht het gehuurde in optimale staat te houden. De verhuurder is verplicht het verhuurde pand aan alle normen welke de wet voorschrijft te onderhouden. Bij het in gebreken blijven van uw kant als verhuurder zullen wij deze mail ook versturen naar de huurgeschillencommissie. Wij zullen deze mail ook naar Slim wonen sturen met het verzoek notie te komen nemen van de onthoudbare situatie. Mocht Slim wonen welke voor de huurder behoort op te komen. Dit terzijde leggen. Zullen wij ook Slim wonen in gebreken stellen.
Als je op je mobiel even Huurgeschillencommissie google, en je gaat naar onderhoud en gebreken. Kan je zien wat de verhuurder verplicht is.
Ik hoop je geholpen te hebben. Maar gaat het nu hard spelen. Neem eerst contact op met Gerald Kraaijeveld van Slim wonen, en vertel wat je van plan bent. Dan wordt er wel actie ondernomen. Ze zijn bang voor de huurgeschillencommissie.
Ik hoor van je.
Groetjes Heb.
Het beste is misschien tijdelijk de huur stop zetten tot het is opgelost wordt er misschien meer aandacht aan besteed .
Tablis wonen zal voorlopig nog wel even nieuws blijven. Wat we hier meemaken met Tablis slaat werkelijk alles en wellicht schrijf ik er hier binnenkort een stukje over. Voor nu zwijg ik verder even in eigen belang.