De Vries en Spek brengen bezoek aan zustergemeente Orăştie

SLIEDRECHT – Van woensdag 31 mei t/m zaterdag 4 juni 2023 brengen burgemeester Jan de Vries (CDA) en wethouder Ton Spek (CDA) een bezoek aan Orăştie in Roemenië. Dat bericht de gemeente Sliedrecht. 

Burgemeester Jan de Vries. De gemeente Sliedrecht heeft sinds 2001 een stedenband met de gemeente Orăştie in Roemenië. Een speciale band op basis van gelijkwaardigheid. Er vinden over en weer bezoeken plaats en we delen kennis en ervaringen. (Archieffoto Richard van Hoek / Sliedrecht24)

De Stichting Stedenband Sliedrecht – Orăştie geeft de stedenband vorm en inhoud. Er zijn verschillende projecten, bijvoorbeeld voor hulp aan Roma-zigeuners. Ook zijn er uitwisselingen geweest tussen leerlingen van scholen in Sliedrecht en Orăştie. Op bestuurlijk niveau wisselen ze informatie uit over bijvoorbeeld economische zaken, onderwijs en cultuur.