Misdragingen scooterrijders, hard rijdende vrachtwagens en absurd rijgedrag

SLIEDRECHT – Bewoners van de Jacob Catsstraat hebben het gevoel te wonen aan het ‘ideale race circuit’ en dat zijn ze zat. De afgelopen jaren hebben volgens hen regelmatig roekeloos rijdende bestuurders de straat gevonden. Het probleem is dus niet van vandaag of gisteren. Bewoners spreken van een ‘blijvend probleem’, vragen er aandacht voor en willen dat het wordt aangepakt.

De Jacob Catsstraat. Niet zelden wordt in de avonduren de straat onveilig gemaakt door groepen scooterrijders, met en zonder helm, die wedstrijdjes doen wie het langs en het hardst op het achterwiel kunnen rijden. Zo nu en dan resulteerde dit ook in auto’s die hard moesten remmen om een ongeluk te voorkomen.

Naast scooterrijders zijn er in de avond ook vaak motoren en auto’s met een ‘vet geluid’ te vinden die het ook nodig vinden om de 30km/h ruim te overschrijden. De buurt wil dat dit wordt aangepakt en gecontroleerd. Ook de snelheid wordt zelfs door het normale verkeer overtreden. “Een andere irritatie zijn de vrachtwagens die de winkels bevoorraden en het ook op het korte stukje straat voor elkaar krijgen twee keer de toegestane snelheid te rijden”, zegt een bewoner tegen , Sliedrecht24. 

Leed niet te overzien
Meerdere bewoners aan de Jacob Catsstraat delen de mening dat er iets moet veranderen. “Dat men zich niet altijd aan de 30km/u houd door wellicht 10 of 20 km/h te hard te rijden is nog tot daaraan toe, maar het herhaaldelijk met zeer hoge snelheid door de straat knallen, is een doorn in het oog. Het leed is niet te overzien wanneer er iemand vanuit de brandgangen over zou steken”, zegt een andere bewoner van de straat.

Geen structurele verbetering
Een aantal van de bewoners heeft ook eerder al eens bij de gemeente aan de bel getrokken en ook zijn voorvallen met bijvoorbeeld de wijkagent gedeeld. Bewoner: “Dat heeft in het verleden al eens geleidt tot rollerbank controles en verhoogde aandacht van de wijkagent richting de winkeliers om hun vervoerders te verzoeken zich met de vrachtwagen aan de snelheid te houden. Dit zijn uiteraard tijdelijke maatregelen en hebben nog nooit tot een structurele verbetering geleid.”

Meer blauw en controles
Voor wat betreft de aanpak van specifieke veelplegers op de scooter heeft ook de politie niet zoveel middelen. “Ze kunnen pas iets doen als je een kenteken hebt of een persoon herkend. Dit is uiteraard door de capriolen niet haalbaar. Hoe zou dit opgelost moeten worden? Het antwoord is wellicht niet eenduidig, maar dat zou in een combinatie kunnen zitten van meer zichtbaar blauw op straat en controles op de momenten dat er een piek is in vrachtverkeer, scooters…”, suggereert iemand, “Dat vereist uiteraard mankracht dat wellicht ook voor de politie niet wenselijk is en hun inzet elders vele malen belangrijker is.” De straat anders inrichten zal ook niet echt een optie zijn gezien het de enige weg is die goed berijdbaar is voor vrachtwagens om de winkels te bevoorraden. Bewoner: “Al met al geen duidelijke wens, maar wellicht dat dit bij de juiste personen terechtkomt, die er wellicht hele geniale ideeën over hebben.”

7 gedachten over “Misdragingen scooterrijders, hard rijdende vrachtwagens en absurd rijgedrag”

  1. Pc hoofdstraat… nog een racebaan. Ook al wethouder en politie op de hoogte gebracht en uiteraard geen adequate reactie of überhaupt een bevredigend antwoord. Er moeten eerst doden vallen en dan zijn ze ‘geschokt’ zeker? Politie kan wel goed mensen bekeuren die de 1.5 meter niet naleven… stoer!!

  2. Is er ūberhaupt een straat og wijk in Sliedrecht waar niet te hard gereden wordt? Op berichten die ik stuurde aan de betreffende wethouder nooit geen reactie ontvangen. Al vaak ook schriftelijke vragen als raadslid gesteld. Worden inwoners wel serieus genomen vraag ik me af. Als ik de andere berichten hier boven lees, ben ik bang van niet

  3. De Zuiderzeestraat in Sliedrecht is de drukste doodlopende straat van heel Sliedrecht, dat vind ik dan weer.
    vrachtwagens die piepend achteruit moeten en heel veel verkeer voor de school Johannes Calvijn, het is echt soms niet normaal mensen rijden ook keihard ondanks de Hobbels die in de weg zijn gemaakt.
    Die hobbels zijn totaal beschadigd,je hoort door het harde rijden regelmatig de harde klappen.

  4. Zelf een camera ophangen, bewijsmateriaal verzamelen, en wanneer gemeente geen gehoor geeft deze dagvaarden…

  5. Ik wil daar graag aan toevoegen dat het stuk Rembrandtlaan ter hoogte van het Winklerplein ook regelmatig wordt gebruikt als verlengstuk van het circuit in Assen. De verhogingen in het wegdek worden massaal genegeerd door over de fietsstrook te rijden. Dit zal niet onbekend zijn maar wellicht moet er weer eens stevig gehandhaafd worden met laser en visueel. Direct op de bon geeft mogelijk weer een effect maar nu lijkt het soms of er totaal geen toezicht meer is in Sliedrecht.

  6. Dit probleem doen zich al jaren voor zowel de Jacob Catsstraat als de Frans Halsstraat.(30km zone)
    Heb dit aangekaart bij de wethouder die er verantwoordelijk voor is en de wijkagent echter beide niet thuis. Als opmerkingen krijg het ligt aan de voet van bestuurde of als ik daar gaan staan houden ze zich aan de snelheid maak maar een melding aan de centrale meldkamer.
    Een verkeerdrempel was geen optie in de Frans Halsstraat dit zou te duur zijn lulkoek natuurlijk gezien er nutteloze geld verspilling de orde van de dag is binnen Sliedrecht. Elke zondag ochtend is het weer een racebaan in de straat wie het eerste de mooiste parkeerplaats heeft bij een ander voor de deur.
    De snelheid remmer in de Rembrandtlaan ter hoogte van het oude busstation is zo mooi voorbeeld van verspilling daar kan je links of recht passeren met gemakkelijk 80 km per uur wat ook dagelijk honderd keer gebeurt.
    Dus verantwoordelijke pak dit op en maak de omgeving weer veilig

Plaats een reactie

*=Verplicht veld